Odkryj sprzedaż w rekrutacji

Branża rekrutacyjna rośnie o ok. 20% rocznie. To doskonały obszar do rozwoju kariery dla osób posiadających doświadczenie w sprzedaży usług B2B, szukających nowych możliwości rozwoju zawodowego. Nasz najnowszy film w ramach kampanii „Kariera bez dylematów” zachęca je do podjęcia tego wyzwania. 

W branży HR czeka rozwój

Ożywienie na rynku pracy i deklaracje przedsiębiorstw dotyczące rozbudowy zasobów ludzkich odnotowujemy już od szeregu miesięcy. Najnowsze wyniki naszego raportu „Plany Pracodawców” także potwierdzają ten trend - obecnie 35% ankietowanych firm z różnych sektorów planuje zwiększenie zatrudnienia. Sama branża rekrutacyjna rozwija się w tempie ok. 20% rocznie i do dalszego wzrostu potrzebuje rosnących zespołów specjalistów z kompetencjami sprzedażowymi. Tymczasem dla wielu doświadczonych w obsłudze B2B handlowców, obszar rekrutacji nie jest pierwszym skojarzeniem w kwestii możliwości budowania kariery. 

„Osoby mające kompetencje sprzedażowe, ale nieposiadające doświadczenia w branży rekrutacyjnej mogą obawiać się tzw. bariery wejścia. Niepotrzebnie. Dla nas najcenniejsze jest ich doświadczenie w pozyskiwaniu i utrzymywaniu relacji z klientami biznesowymi. W specyfikę HR wdrożą je nasze programy szkoleniowe oraz zgrane, zaangażowane zespoły współpracowników.” – komentuje Justyna Sławik, Randstad Recruitment Manager.

Odpowiedź na oczekiwania kandydatów

Nasi doświadczeni rekruterzy doskonale znają aspekty pracy zawodowej wskazywane przez osoby pracujące w sprzedaży, jako szczególnie dla nich istotne. „Wśród nich znalazły się jasno określone cele i mierzalność efektów, czytelne zasady wynagradzania i premii, wsparcie zespołu oraz możliwość współpracy z dużymi i różnorodnymi klientami. Są to jednocześnie elementy, do których przykładamy szczególną uwagę w Randstad.” – wylicza Justyna Sławik, Randstad Recruitment Manager. Szczególnym wyróżnikiem pracy w branży rekrutacyjnej jest jednak zdaniem kandydatów przede wszystkim poczucie jej głębokiego sensu - wpływu na sukces karier kandydatów oraz budowanie przewagi konkurencyjnej pracodawców. To potęguje satysfakcję z codziennych działań.

Standardowa oferta pracy nie wystarczy

Aktualna sytuacja na rynku pracy sprawia, że chcąc przyciągnąć utalentowanych kandydatów nie można już poprzestawać na standardowych ogłoszeniach o pracę. Z myślą o liderach sprzedaży już od jesieni ubiegłego roku prowadzimy kampanię employer brandingową „Kariera bez dylematów”. W ramach jej najnowszej odsłony przygotowaliśmy krótki film przedstawiający osobę, która podejmuje wyzwanie zmiany branży na rekrutacyjną, pokazuje, jak wygląda w praktyce jej dzień pracy, co oferuje nasza firma i jaka atmosfera w niej panuje. Ciekawym elementem jest powracający motyw Formuły 1 nawiązujący do sponsoringu zespołu Williams przed Randstad. Akcentuje on współpracę z najlepszymi, możliwość szybkiego rozwoju kariery oraz zarówno indywidualnego, jak i zespołowego osiągania wyznaczonych celów.

Film „Sprzedawaj w rekrutacji” można obejrzeć na stronie www.karierabezdylematow.pl. Odwiedzający witrynę mają także możliwość bezpośredniego aplikowania on-line do Randstad oraz zapoznania się z charakterem oferowanych stanowisk, poszukiwanymi u kandydatów umiejętnościami, a także z wypowiedziami pracujących w naszej firmie konsultantów.