Engineering Challenge – wielki konkurs dla inżynierów rusza 1 marca

1 marca startuje Engineering Challenge – konkurs, który kierujemy do polskich inżynierów. To okazja, by sprawdzić swoją wiedzę techniczną, a przede wszystkim wykorzystać ją do zdobycia wyjątkowych nagród. Będziemy mogli też sprawdzić, czy to właśnie polscy specjaliści są najlepsi na świecie, bo wyzwanie Randstad podejmują inżynierowie z różnych krajów świata! Weź udział w konkursie na www.randstadengineeringchallenge.com.

Więcej informacji można znaleźć w serwisie Praca dla inżynierów.

Eksperci Randstad Polska na konferencji Deloitte o sektorze nowoczesnych usług biznesowych

Specjaliści z warszawskiego biura Randstad wezmą udział w rozpoczynającej się 14 września w Lizbonie dwudniowej konferencji poświęconej sektorowi nowoczesnych usług biznesowych. Organizatorem wydarzenia jest Deloitte – międzynarodowa firma doradcza i audytorska, a konferencja, która odbywa się po raz 18, to jedno z największych wydarzeń skierowanych do branży SSC/BPO.

Tegorocznej edycji towarzyszy hasło „Odkrywanie nowych światów – Twoja przyszłość zaczyna się tu”. Faktycznie większość uczestników doświadcza na swój sposób takiego odkrywania nowych światów. W konferencji biorą udział m.in. menadżerowie z sektora nowoczesnych usług biznesowych, a także specjaliści human resources. To właśnie oni odpowiedzialni są za tworzenie nowych modeli biznesowych, pozyskiwanie i rozwój kadr, czy wdrażanie nowych technologii.

W tym roku tematami dyskusji będą m.in. zagadnienia związane z big data, rozwojem mediów społecznościowych, rozwiązań mobilnych i chmur danych, a także wykorzystaniem dokonań robotyki w branży SSC/BPO. Ponadto uczestnicy będą się zastanawiać nad tym, jak swoimi ofertami pracy zainteresować młode pokolenie specjalistów.

Do Lizbony jadą również eksperci z Randstad Polska. Wezmą udział w spotkaniach. Zamierzają wymieniać swoje doświadczenia z przedstawicielami coraz szybciej rozwijającego się sektora nowoczesnych usług biznesowych.

Szczegóły wydarzenia można znaleźć na stronie: www.deloitte.co.uk/sharedservicesconference/

Randstad partnerem Shared Services & Outsourcing Week

W dniach 24 - 26 maja 2016 w Dublinie odbędzie się 16. edycja SS&O Week. Randstad już po raz trzeci jest partnerem tego wydarzenia.

SS&O Week, konferencja poświęcona branży Shared Services & Outsourcing organizowana jest już po raz 16. To cenione w Europie wydarzenie jest okazją do wymiany doświadczeń i pomysłów, które kształtują trendy na rynku SSC i GBS. Z przyjemnością informujemy, że Randstad już po raz trzeci jest partnerem SS&O Week, a na gości konferencji czekać będzie ponownie stoisko naszej firmy. 

W tym roku tematem przewodnim konferencji jest strategiczna rola dostawców usług biznesowych w realizacji celów klienta oraz podnoszenie poziomu osiąganych wyników poprzez automatyzację, doskonalenie procesów oraz bardziej efektywne wykorzystanie danych. Uczestnicy będą mieli okazję wysłuchania 80 wystąpień reprezentantów wiodących organizacji z obszaru Shared Services z całej Europy, a także wzięcia udziału z warsztatach i pokazach, dotyczących analityki danych, doskonalenia procesów, finansów i księgowości oraz usług biznesowych o zasięgu globalnym. Ponadto omawiane będą zagadnienia technologiczne - wdrażanie robotyki i automatyzacji, których celem jest zwiększenie wydajności i poprawa spójności. Nie zabraknie też wątków odnoszących się do aktualnych wyzwań w dziedzinie HR, związanych przede wszystkim z rekrutacją i utrzymaniem kompetentnych pracowników firm z obszaru outsourcingu procesów biznesowych.

Więcej informacji o wydarzeniu na stronie: www.ssoweek.com


Czego pragną polscy pracownicy? Wyniki 6. polskiej edycji badania „Randstad Award”.

Wynagrodzenie i świadczenia pracownicze, bezpieczeństwo zatrudnienia oraz przyjazna atmosfera pracy to według uczestników badania Randstad Award 2016 najważniejsze aspekty atrakcyjności pracodawcy.

 Uczestnicy największego na świecie badania w obszarze wizerunku pracodawców - Randstad Award, wskazali czynniki, którymi kierują się oceniając potencjalnych pracodawców. VI edycja badania w Polsce pokazuje, jakie są aktualne potrzeby i oczekiwania pracowników na krajowym rynku pracy.

Najważniejszym czynnikiem decydującym o atrakcyjności miejsca pracy już trzeci rok pozostają wynagrodzenie i świadczenia pracownicze. Blisko 2/3 badanych wymieniło je wśród 5 najważniejszych czynników, a prawie co trzeci ankietowany także, gdy mógł wybrać tylko 1 kryterium.

Bezpieczeństwo zatrudnienia było drugim w kolejności najistotniejszym aspektem zatrudnienia. 58% badanych wymieniło je, jako 1 z 5 decydujących czynników, a 19% wskazało je w przypadku wyboru tylko jednego atrybutu miejsca pracy.  W obu tych obszarach liderem jest firma KGHM Polska Miedź, która dzięki głosom uczestników badania zdobyła wyróżnienie Randstad Award 2016.
W trójce najważniejszych aspektów znalazła się również przyjazna atmosfera pracy, wskazana przez 56% ankietowanych. To czynnik, który najbardziej zyskał na znaczeniu w porównaniu do ubiegłego roku – w 2016 roku wymieniło go o 3% ankietowanych więcej. Wśród badanych najwyższe oceny w tej kategorii zyskały Polskie Linie Lotnicze LOT, które zdobyły II miejsce w rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców.

"Przyjazna atmosfera pracy to czynnik, o który może zadbać każda firma, niezależnie od posiadanych środków finansowych. Kierując się tą wskazówką płynącą z badania Randstad Award 2016 warto pogłębić wiedzę - zapytać pracowników, jak oceniają ten aspekt w swoich zespołach i całym przedsiębiorstwie, a także, co można zrobić, aby uzyskać satysfakcjonujące wszystkich rezultaty w tym obszarze."  - komentuje Kajetan Słonina, Dyrektor Zarządzający Randstad Polska.

W dziesiątce najważniejszych oczekiwań ze strony pracowników znalazły się także: interesująca treść pracy wymieniona przez 46% ankietowanych i możliwość zachowania równowagi między pracą a życiem osobistym (41%). Niemal co trzeci badany doceniłby przedsiębiorstwo za jej dogodną lokalizację. Co czwartemu pracownikowi zależy na elastyczności w pracy. 1/5 badanych za atrakcyjne uznaje firmy oferujące wysokiej jakości szkolenia.

Wyniki badania pokazują także, że kobietom bardziej zależy na atrakcyjnym wynagrodzeniu i świadczeniach pracowniczych, bezpieczeństwie zatrudnienia oraz przyjaznej atmosferze pracy. Częściej niż mężczyźni liczą również na wspieranie przez pracodawcę równowagi między pracą zawodową a życiem prywatnym i elastycznych warunków pracy. Mężczyźni oczekują raczej interesującej treści pracy i możliwości rozwoju kariery, a także dostępu do najnowszych technologii oraz produktów i usług wysokiej jakości.
Młodsi pracownicy cenią silny wizerunek i wartości pracodawcy, są bardziej zorientowani na międzynarodową karierę oraz oczekują elastyczności w pracy. Starszym pracownikom bardziej zależy na bezpieczeństwie zatrudnienia, stabilności finansowej, a także wysokim wynagrodzeniem i świadczeniach pracowniczych.
Lepiej wykształconych motywują szanse rozwoju kariery i wysokiej jakości szkolenia. Osoby o niższym wykształceniu częściej poszukują przedsiębiorstw o stabilnej kondycji finansowej i dobrej atmosferze pracy.




10 najbardziej atrakcyjnych pracodawców w rankingu Randstad Award 2016

KGHM Polska Miedź, Polskie Linie Lotnicze LOT i Samsung Electronics Polska to najlepsi pracodawcy w naszym kraju według uczestników badania Randstad Award 2016.

W ramach polskiej edycji Randstad Award - największego na świecie badania wizerunku pracodawców - już po raz szósty w 8000 Polaków stworzyło ranking najbardziej atrakcyjnych firm do pracy. Uczestnicy sondażu wskazali także, które aspekty zatrudnienia są najważniejszymi atutami ocenianych firm. Wyniki badania zostały ogłoszone podczas uroczystej Gali Randstad Award, która odbyła się 10 marca br. w warszawskim Centrum Olimpijskim.

Zwycięzcą rankingu została firma KGHM Polska Miedź. Zdaniem badanych przedsiębiorstwo to wyróżnia się stabilnością sytuacji finansowej, bezpieczeństwem zatrudnienia oraz atrakcyjnymi wynagrodzeniami i świadczeniami pracowniczymi. Jego atutem jest również silne kierownictwo. Ponadto badani docenili KGHM Polska Miedź za umożliwianie zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym a pracą zawodową swoich pracowników. Polskie Linie Lotnicze LOT zajęły drugie miejsce w zestawieniu najbardziej atrakcyjnych pracodawców. Badani Polacy ocenili pracę w tej firmie jako interesującą, a także cechującą się miłą atmosferą. Dodatkowo respondenci podkreślali wysoką jakość oferowanych przez PLL Lot szkoleń dla pracowników. Na trzecim miejscu uplasował się Samsung Electronics Polska, który wyróżnił się najwyższymi ocenami w kategorii możliwości rozwoju kariery. 

Co istotne, rezultaty sondażu różniły się w poszczególnych grupach wiekowych. Dla najmłodszych respondentów, w wieku 18-24 lat, najbardziej atrakcyjnym pracodawcą jest Samsung Electronics Polska. Badani w wieku 25-44 lata najchętniej pracowaliby dla Polskich Linii Lotniczych LOT. Najstarsi natomiast, z grupy 45-65 lat, jako pracodawcę najbardziej cenią KGHM Polska Miedź. „Te informacje mogą być istotnym wsparciem dla przedsiębiorstw, które analizują czynniki wpływające na satysfakcję z pracy poszczególnych grup pracowników. Raport Randstad Award 2016 pokazuje, że warto dostosowywać się do różnych ich potrzeb. Mamy nadzieję, że będzie on inspiracją do wdrożenia nowych rozwiązań, które będą celną odpowiedzią na rosnącą rotację pracowników.” – dodaje Kajetan Słonina, Dyrektor Zarządzający Randstad Polska.

W gronie dziesięciu najbardziej atrakcyjnych pracodawców znalazły się również firmy:

1. KGHM Polska Miedź

2. Polskie Linie Lotnicze LOT

3. Samsung Electronics Polska

4. Volvo Polska

5. Toyota Motor Manufacturing Poland

6. GlaxoSmithKline Pharmaceuticals

7. PGNiG

8. PGE Polska Grupa Energetyczna

9. Bayer

10. Polskie Sieci Elektroenergetyczne

„Gratulujemy zwycięzcom i wierzymy, że wyróżnienie Randstad Award 2016 będzie kolejnym atutem w rekrutacji utalentowanych kandydatów. Nasze badanie przynosi jednak korzyści nie tylko firmom, które znalazły się w finałowej trójce najbardziej atrakcyjnych pracodawców. Kryteria, którymi kierowali się w ich ocenie respondenci, to także cenna wskazówka dla każdego przedsiębiorcy, który chce tworzyć konkurencyjne oferty pracy i budować zespoły usatysfakcjonowanych pracowników efektywnie realizujących cele biznesowe.” – komentuje Kajetan Słonina, Dyrektor Zarządzający Randstad Polska.


Randstad nagrodzony w konkursie CEE Shared Services And Outsourcing Awards

4 lutego 2016 roku przyznano CEE Shared Services And Outsourcing Awards. Randstad Polska zwyciężył w kategorii Best Recruitment Firm of the Year.

Międzynarodowe jury składające się z 32 ekspertów branży SSC przyznało nagrody aż w 26 kategoriach. Nasza firma została nagrodzona tytułem Best Recruitment Firm of the Year za swój wkład w rozwój sektora usług biznesowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

„Nagroda potwierdza, że Randstad Polska, ma swoją ugruntowaną pozycję partnera inwestorów z obszaru centrów usług wspólnych i BPO. Cieszymy się z zaufania globalnych firm outsourcingowych, które powierzają nam realizację swoich projektów rekrutacyjnych.” – komentuje Edyta Janas, Randstad Key Account Director.

Wśród gronie 300 gości Gali CEE Shared Services And Outsourcing Awards z 23 krajów znaleźli się między innymi reprezentanci 50 międzynarodowych firm rozważających zlokalizowanie lub rozbudowę swoich centrów usług biznesowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Organizatorem konkursu jest BizPoland Media Group - wydawca czasopism, biuletynów i stron internetowych o tematyce SSC / BPO, energii i rynków kapitałowych, posiadający
ugruntowane, 20-letnie doświadczenie w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

Więcej o wydarzeniu pod linkiem:

http://ceeoutsourcingawards.com/

Kariera bez dylematów

Dowiedz się, jak połączyć karierę w obszarze HR i sprzedaży.

„Kariera bez dylematów” – pod takim hasłem wystartowała kampania, której celem jest zainteresowanie pracą w Randstad osób, niezwiązanych z branżą HR, realizujących się zawodowo w obszarze sprzedaży. Praca w naszej firmie umożliwia efektywne łączenie i rozwój kompetencji z tych dwóch dziedzin. Kampania akcentuje wpływ, jaki nasi konsultanci wywierają nie tylko na rozwój biznesu i budowanie przewagi konkurencyjnej klientów poprzez pozyskiwanie dla nich talentów, ale także na kariery osób poszukujących pracy.  Z pomocą tych działań chcemy budować świadomość możliwości rozwojowych, jakie oferujemy i zachęcać kandydatów spoza branży HR do podejmowania ciekawych wyzwań zawodowych w naszym zespole.

W ramach kampanii uruchomiliśmy dedykowaną stronę www.karierabezdylematow.pl, na której można zapoznać się z charakterem oferowanych przez nas stanowisk, umiejętnościami przydatnymi w tym zawodzie. Nasi konsultanci dzielą się na niej swoimi doświadczeniami. Odwiedzający stronę dowiadują się także, dlaczego warto wziąć udział w procesie rekrutacyjnym oraz mają możliwość aplikowania do Randstad – wysłania swojego CV w odpowiedzi na konkretną ofertę pracy.

Akcję realizujemy również w mediach społecznościowych oraz poprzez profesjonalne portale branżowe. Działania obejmują także kampanię bannerową realizowaną z wykorzystaniem mechanizmów reklamowych Facebooka oraz Google Display Network. W ramach kampanii planujemy także niestandardowe akcje off-line, m.in. na wybranych warszawskich uczelniach. 

Kampanię przygotowaliśmy we współpracy z Employer Branding Institute. Potrwa ona do końca stycznia 2016 roku.

Zapraszamy do odwiedzenia strony www.karierabezdylematow.pl


Aplikacja Job Alert pomoże w rekrutacji

Aplikacja Randstad JobAlert dopasuje oferty pracy do kandydata i pokaże mu je na Facebooku. Jest to pierwsze tego typu narzędzie w Polsce.

Rynek pracy rozwija się obecnie bardzo dynamicznie. Firmy aktywnie rekrutują pracowników i jest to doskonały moment na poszukiwanie pracy.Warto więc na bieżąco obserwować pojawiające się możliwości. Doskonałym narzędziem do tego celu jest aplikacja Randstad Job Alert. Jest ona dedykowana osobom, dla których Facebook jest codziennym źródłem pozyskiwania informacji i co za tym idzie, również naturalnym środowiskiem poszukiwania pracy. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, przygotowaliśmy aplikację, która pozwoli znaleźć pracę bez wychodzenia z Facebooka. 

Jak działa „Job Alert”?

Aplikacja jest bezpłatna i dostępna w zakładce „Aplikacje”, na oficjalnym fanpage Randstad Polska. Oferty pracy są aktualizowane co godzinę.  

Korzystanie z Job Alert jest proste – wystarczy kilka kroków aby przesłać aplikację na wybraną ofertę:

1) Po instalacji aplikacji, użytkownik uzupełnia swój profil, podając informacje dotyczące m.in. wykształcenia, lokalizacji, znajomości języków obcych. Dzięki temu, przy kolejnym uruchomieniu aplikacji, wyświetlają się tylko spersonalizowane oferty pracy.

2) W treści oferty znajduje się przycisk „aplikuj”. Klikając w niego użytkownik zostaje przekierowany do ogłoszenia w serwisie www.randstad.pl, gdzie ma możliwość przesłania swojego CV. 

3) Wybierając konkretne ogłoszenie, użytkownik ma możliwość: zapisania go w sekcji „ulubione”, udostępnienia oraz polecenia znajomym.

Zapraszamy do przetestowania aplikacji Job Alert już dziś!


Randstad partnerem ACCA CFO European Summit

8. edycja ACCA CFO European Summit pod hasłem "Zostać liderem zmian" odbędzie
się 19 listopada 2015 r. w Warszawie. Randstad Polska jest partnerem tego wydarzenia.

Jeszcze wczoraj CFO był głównym księgowym, dziś jest menedżerem, a od jutra powinien stać się liderem zmian w swojej organizacji. Cel CFO European Summit to stworzenie platformy do dyskusji merytorycznej i wymiany doświadczeń dla kadr finansowych i zarządzających największych przedsiębiorstw w Polsce i w Europie.

Na uczestników tegorocznej edycji CFO European Summit czeka bogata agenda wydarzenia, wybitni prelegenci, blisko 200 gości, w tym 150 dyrektorów finansowych.

Wśród panelistów wysłuchać będzie można Sylwii Sadalskiej, Randstad Finance Team Managera. Podczas swobodnego, networkingowego panelu Gavina Flooka (Executive Committee Member for Talent, Deloitte Central Europe) i Sylwii Sadalskiej poruszona zostanie tematyka: Finance Leaders Learning to Work with the New Generation. How to Adapt Financial Functions in a Rapidly Changing Labour Market?

  • Szersze, wykraczające poza finanse, spojrzenie na współczesne zarządzanie - źródło wiedzy o nowych przewagach konkurencyjnych
  • Ścieżki tematyczne, pozwalające na dostosowanie programu konferencji do priorytetów uczestnika
  • Power Speeches dobrane tak, by wyposażyć słuchaczy w intelektualną broń do konkurencyjnej walki
  • Narzędzia networkingowe w postaci specjalnej aplikacji mobilnej służącej do nawiązywania kontaktów

Więcej informacji oraz agenda: http://cfosummit.pl/#agenda

Zgłoszenia: http://cfosummit.pl/rejestracja




Znamy Dyrektora Finansowego Roku

23 września 2015 r. odbył się finał jubileuszowej X edycji konkursu Dyrektor Finansowy Roku. Podczas uroczystej gali, zostali ogłoszeni laureaci plebiscytu promującego i wyróżniającego osoby zarządzające finansami przedsiębiorstw. To liderzy, którzy cechują się profesjonalizmem, etyką i skutecznością w działaniu, będący równocześnie biznesowymi wizjonerami budującymi wartość firmy.

Nadesłane zgłoszenia były oceniane w dwóch kategoriach:

  • Dyrektor Finansowy Dużych Przedsiębiorstw

W tej kategorii Kapituła Konkursu doceniła Marka Gruszeckiego – Członka Zarządu ds. Finansowych w firmie Quad/Graphics Europe za realne przyczynienie się do poprawy sytuacji finansowej spółki, restrukturyzacji jej zadłużenia oraz wzrostu wartości. Zwycięzca okazał się również cennym partnerem dla udziałowców podczas przekształceń własnościowych spółki. Obok biznesu potrafił dostrzec, docenić i zrozumieć rolę pracowników w budowaniu pozycji firmy.

  • Dyrektor Finansowy Małych i Średnich Firm

Beata Ewa Janowska, Dyrektor Finansowa firmy Conbelts Bytom została wyróżniona w tej kategorii za restrukturyzację finansów firmy, która znajdowała się w bardzo trudnej sytuacji i walczyła o przetrwanie. Przyczyniła się ona także do osiągnięcia porozumienia oraz utrzymania współpracy z wierzycielami. Sprawiła, że pracownicy firmy zaczęli doceniać i właściwie postrzegać kwestię finansów, co wraz ze zmianą kultury organizacyjnej, wydatnie wpłynęło na całościowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Kapituła jubileuszowej X edycji konkursu Dyrektor Finansowy Roku, przyznała również wyróżnienie w kategorii Dużych Przedsiębiorstw, które otrzymał Adam Żołnowski, 
Wiceprezes ds. Finansowych DCT Gdańsk. Doceniono jego wkład w budowę wartości firmy wykraczający poza sferę finansów, a także szerokie spojrzenie, uwzględniające funkcjonowanie przedsiębiorstwa w regionie. Adam Żołnowski odniósł sukces, jako finansista, menedżer, a także lokalny patriota, przyczyniając się między innymi do usprawnienia funkcjonowania portu w Gdańsku.

Randstad był partnerem tegorocznej edycji konkursu. Paweł Borowy, Dyrektor Finansowy Randstad wystąpił podczas gali w roli eksperta w panelu dyskusyjnym "Od kontrolingu finansowego do partnerstwa biznesowego – wyzwania i perspektywy dla nowoczesnego CFO".

Szczegółowe informacje są dostępne na stronie: www.dyrektorfinansowyroku.pl

11 przedstawicielek Randstad na liście Global Power 100 - Women in Staffing

Z przyjemnością informujemy, że 11 kobiet z kierownictwa Randstad znalazło się na liście Global Power 100 - Women in Staffing, opracowywanej jest przez analityków branży rekrutacyjnej. Lista ma za zadanie podkreślać wkład kobiet w rozwój sektora zatrudnienia.

Na liście Global Power 100 - Women in Staffing znalazły się:

  • Andrea Avila, CEO Randstad w Argentynie i Urugwaju
  • Isabelle Callebaut, Director Randstad Professionals w Beligii
  • Tania De Decker, Global Director Life Sciences, Randstad Holding w Holandii
  • Traci Fiatte, Group President Staffing, Randstad Pharma w Stanach Zjednoczonych
  • Linda Galipeau, CEO Randstad North America and Executive Board member Randstad Holding w Holandii
  • Rebecca Henderson, Group President Professional Solutions w Stanach Zjednoczonych
  • Ilonka Jankovich, Managing Partner Randstad Innovation Fund w Holandii
  • Margriet Koldijk, Managing Director Global Client Solutions Randstad w Holandii
  • Deb Loveridge, Managing Director Randstad Asia Pacific
  • Annemarie Muntz, Director Group Public Affairs Randstad Holding, President Eurociett/Ciett w Holandii
  • Tara Ricks, Managing Director Randstad Finance & Professionals w Wielkiej Brytanii

“Jesteśmy niezwykle dumni, że tak wiele Pań zajmujących kierownicze stanowiska w naszej firmie znalazło się na tej prestiżowej liście.To wyróżnienie podkreśla wagę, jaką przywiązujemy do zróżnicowania środowiska kierowniczego, które wpływa na skuteczność działania naszej organizacji. Dodatkowo wspiera to realizację misji Randstad, którą jest inicjowanie dialogu dotyczącego roli kobiet na stanowiskach kierowniczych oraz inicjowanie znaczących merytorycznych zmian w tym obszarze.” -komentuje Jacques van den Broek, Randstad CEO.

Pełna lista The Global Power 100 – Women in Staffing jest dostępna na stronie:

www.si100women.staffingindustry.com/


 

 

Akademia Inżynierii Randstad i Williams

11 studentów dołączyło 16 września do Akademii Inżynierii Randstad i Williams (Randstad Williams Engineering Academy - RWEA). W ramach tego innowacyjnego projektu, uczniowie z całego świata biorą udział w szkoleniach przygotowujących do kariery inżyniera w Formule 1.

Uczestnicy programu zostali wyłonieni podczas finału konkursu „F1 in Schools”, który odbył się w dniach 13-16 września w Singapurze. W ramach zadań konkursowych studenci mieli zaprojektować i zbudować miniatury samochodów oraz wziąć udział w ich wyścigu. Zespół Randstad i Williams wybrał uczniów, którzy wykazali się największą pasją, zaangażowaniem i umiejętnościami potrzebnymi do udziału w tym prestiżowym programie.

Podczas uroczystej gali, zwycięzców ogłosili Deb Loveridge, Dyrektor Zarządzający Randstad Asia Pacific oraz Claire Williams, Deputy Team Principal i Pat Symonds, Chief Technical Officer. W tym gronie znaleźli się studenci z 6 krajów

  • Ana Andrade z Portugalii
  • George Britton i Maximilian Britton ze Stanów Zjednoczonych
  • Devansh Dhard z Niemiec
  • Aaron Hannon z Irlandii
  • Peter Henderson i Freya King z Australii
  • William Mattar, James Rodger, Rachel Scott i Declan
    Southern z Wielkiej Brytanii

Pytany o proces wyboru zwycięzców Pat Symonds, Chief Technical Officer w Williams wyjaśnia: “Formuła 1 to globalny sport i chcemy rozszerzać naszą sieć, by identyfikować największe gwiazdy inżynierii. Moi koledzy i ja jesteśmy pod wielkim wrażeniem talentów, jakie zobaczyliśmy w tym tygodniu podczas finału konkursu „F1 in Schools”. Pierwsza grupa studentów to robiący ogromne wrażenie ludzie pełni pasji. Teraz wraz z Randstad będziemy pracować nad tym, żeby przekazać studentom wskazówki dotyczące dalszej kariery w Formule 1 i będziemy obserwować ich postępy w kolejnych latach.”

Studenci naukę oficjalnie rozpoczną 1 października 2015 r. Ćwiczenia w formie e-learningu przygotowane zostały przez zespół Williams oraz Cambridge University Press - światowego lidera wydawnictw edukacyjnych. Każdemu studentowi zostanie przydzielona indywidualna opieka mentora - doświadczonego inżyniera zespołu Williams, którego zadaniem będzie wspieranie studenta przy wykonywaniu zadań i doradztwo w kwestii dalszego rozwoju kariery.

Ana Andrade z Portugalii komentuje: “To jest bardzo ekscytujący program, podobnie, jak proces rekrutacji i assessment center w Singapurze. Możliwość studiowania inżynierii przy wsparciu najlepszych profesjonalistów w tej dziedzinie to unikalna szansa i nie mogę się doczekać, kiedy poznam mojego mentora.”

Randstad wykorzystując swoją globalną obecność i ugruntowane doświadczenie w dziedzinie systemów edukacji i treningu umiejętności zawodowych będzie wspierał zespół Williams w bieżącej ocenie studentów i praktycznym doradztwie dotyczącym możliwości rozwoju kariery studentów w ich krajach.

“Jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że pierwsi studenci już dołączyli do RWEA. Niedobór pracowników o wykształceniu ścisłym jest ogólnoświatowym problemem. Angażowanie nowych pokoleń na tak wczesnym etapie ich akademickiej kariery jest kluczowe, by uzupełniać te braki. RWEA ilustruje nasze zaangażowanie w edukację i rekrutację inżynierów oraz pogłębia naszą współpracę z zespołem Williams” – komentuje Jacques van den Broek, Dyrektor Zarządzający Randstad.


 

Randstad notowany na indeksie Dow Jones Sustainability Index 2015

Z przyjemnością informujemy, że Randstad Holding nv dołączył do 2015 Dow Jones Sustainability Indices. Założony w 1999 roku DJSI jest pierwszym globalnym indeksem odnotowującym wiodące firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju, działającym w oparciu o analizy czynników finansowych, środowiskowych, społecznych i zarządzania RobecoSAM’s. Jesteśmy jedyną firmą z branży HR, która jest członkiem Professional Services industry of the DJSI world i DJSI Europe indices.

„Cieszę się, że nasze działania na rzecz zrównoważonego rozwoju zostały docenione przez DJSI.” komentuje Jacques van den Broek, dyrektor zarządzający Randstad Holding. „Zawsze dążyliśmy do zrównoważonego rozwoju i zabezpieczenia rentowności firmy, jednocześnie biorąc pod uwagę interesy wszystkich zainteresowanych stron. Oczekujemy, że to wyróżnienie będzie cennym sygnałem dla naszych klientów, kandydatów, pracowników, inwestorów i innych interesariuszy. W kolejnych latach zamierzamy wzmacniać ideę zrównoważonego rozwoju w naszej firmie.”

Więcej informacji o tym jak kreujemy wartości poprzez zrównoważony rozwój biznesu można znaleźć w rocznym raporcie Randstad:
www.randstadannualreport.com
a także na stronie:

www.randstad.com/sustainability.

Więcej informacji o DJSI: www.sustainability-indices.com


Randstad uczestnikiem Customer Congress

W dniach 28 i 29 września 2015 r. w Warszawie odbywa się Customer Congress. Podczas tego wydarzenia prelekcję wygłosi ekspertka Randstad - Patrycja Wiatr, Senior Branch Manager.

Cel Customer Congress to wymiana doświadczeń pomiędzy osobami zarządzającymi Departamentami Obsługi Klienta oraz Contact Center. W trakcie wydarzenia uczestnicy będą mogli wysłuchać inspirujących wystąpień plenarnych oraz licznych prelekcji bogatych w case study, podzielonych na trzy ciekawe ścieżki tematyczne, a także wziąć udział w praktycznych warsztatach.

Podczas kongresu Patrycja Wiatr, Senior Branch Manager, Randstad Polska wygłosi prelekcję pt. „Work smarter, not harder - budowa wydajnego call center z agencją pracy tymczasowej - case study”. Podczas prezentacji naszej ekspertki uczestnicy poznają sposoby na efektywny zespół call center w okresie wysokiego sezonu zapotrzebowania na konsultantów. Dowiedzą się również, kiedy warto skorzystać z zewnętrznej pomocy w rekrutacji i jak zaoszczędzić czas i pieniądze na wdrożenie nowych pracowników.

Więcej informacji na stronie wydarzenia: www.customercongress.pl

Co trzecia firma chce zwiększyć zatrudnienie

Kolejny kwartał utrzymuje się bardzo pozytywna sytuacja na rynku pracy – pokazują wyniki 27. edycji badania Randstad „Plany Pracodawców”.

Rekordowe prognozy zatrudnienia

Końcówka lata przynosi utrzymanie bardzo optymistycznych nastrojów na rynku pracy. Wyniki 27. edycji kwartalnego sondażu „Plany Pracodawców” publikowanego przez Instytut Badawczy Randstad wskazują, że wysoka skłonność firm do zwiększania zatrudnienia, po raz kolejny osiągnęła rekordową skalę. Już 33% badanych przedsiębiorców deklaruje, że chce zatrudnić więcej pracowników w okresie kolejnych 6 miesięcy. Jest to wzrost o 2 punkty procentowe wobec minionego kwartału, a jednocześnie najwyższy poziom tych deklaracji w ponad 6-letniej historii badania. 

Najczęściej zwiększenie liczby etatów jest planowane w zachodniej części Polski – gdzie aż 45% firm deklaruje takie zamiary. W obszarze branżowym największe plany zwiększenia zatrudnienia ma sektor handlu i napraw (37%), a zaraz za nim sektory produkcyjny (35%), budownictwo (34%) oraz transport i logistyka (33%).

Coraz lepsza sytuacja firm mimo słabszych ocen dla gospodarki

W porównaniu do minionego kwartału, pogorszyły się oceny przedsiębiorców w obszarze oceny ogólnej sytuacji gospodarczej w kolejnym półroczu. Bieżący odczyt tego wskazania wyniósł 27%. Mimo nieznacznie większej rezerwy odnośnie koniunktury kraju, kolejny już kwartał zwiększyła się liczba firm, które co najmniej dobrze oceniają swoją sytuację finansową. W odniesieniu do poprzedniego kwartału grupa ta powiększyła się o kolejne 3 punkty procentowe, licząc już 68% firm. Zaledwie 6% pracodawców ocenia się jako będące w złej lub bardzo złej sytuacji. 

Większa otwartość do większych podwyżek wynagrodzeń

Coraz więcej przedsiębiorców jest też skłonnych do podnoszenia wynagrodzeń pracowników. Przy braku większych rozbieżności regionalnych, zanotowano w badaniu zwiększenie planów zwiększenia wynagrodzeń z poziomu 18% do 21% badanych firm. Nadal największa grupa przedsiębiorstw (29%) planuje podwyżki nie przekraczające poziomu 4%, jednak od początku roku niemal trzykrotnie – do 14% - wzrosła liczba firm, które biorą pod uwagę również wyższe podwyżki, nawet do 9,99% pensji.





Ostrożnie z danymi pracowników - zapraszamy na webinarium!

Randstad Payroll Solutions wraz z kancelarią Raczkowski Paruch serdecznie zapraszają do udziału w bezpłatnym

webinarium, które odbędzie się 29 września (wtorek), o godz. 10:00.

Webinarium potrwa około 1 godziny.

Nasi eksperci poruszą następujące tematy:

  • ochrona danych a whistleblowing scheme
  • gromadzenie danych osobowych kandydatów do pracy i prywatność pracowników
  • wysyłanie służbowych informacji na prywatny telefon pracownika

Skoncentrujemy się na praktycznych przykładach i przedstawimy sugerowane rozwiązania.

Zapisz się już dziś!

Podczas webinarium dowiesz się:

  • co możesz wiedzieć o kandydacie do pracy i o swoim pracowniku, aby nie naruszyć ich prawa do prywatności?
  • czy dostawca usług outsourcingowych może przetwarzać dane osobowe pracowników Klienta i na jakich zasadach?
  • jakie informacje możesz przesyłać pracownikom poprzez wiadomości SMS i czy to jest zgodne z prawem?
  • whistleblowing scheme – komu zgłaszać nieprawidłowości? czy dopuszczalne są zgłoszenia anonimowe? czy informować osobę, na którą jest składana skarga?

Zapisz się już dziś!

Nasi Prelegenci:

Agnieszka Bulik - Dyrektor ds. Prawnych i Public Affiars Randstad Polska

Edyta Jagiełło - Radca Prawny, Prawnik w biurze kancelarii Raczkowski Paruch

IT Career Summit

11 czerwca wzięliśmy udział w targach pracy dla informatyków IT Career Summit, które odbyły się na Stadionie Narodowym w Warszawie. Targi były doskonałą okazją dla specjalistów i ekspertów branży informatycznej, poszukujących nowych wyzwań zawodowych. Dla nas była to unikalna szansa na zaprezentowanie naszych ofert pracy w sektorze IT i nawiązanie wielu bardzo ciekawych kontaktów z profesjonalistami z tego obszaru. Wszystkim gościom bardzo gorąco dziękujemy za odwiedzenie naszego stoiska! 

Optymistyczne wyniki najnowszej fali badań "Plany pracodawców"

8 czerwca zaprezentowaliśmy wyniki 26. edycji sondażu Instytutu Badawczego Randstad „Plany Pracodawców”. Gośćmi specjalnymi konferencji prasowej byli Władysław Kosiniak-Kamysz, Minister Pracy i Polityki Społecznej oraz Iwona Chojnowska-Haponik, Dyrektor Departamentu Inwestycji Zagranicznych PAIiIZ.
Wyniki badania wskazują, że poziom zatrudnienia jest wysoki i nadal będzie się rosnąć. Rekordowo dużo badanych firm (31%) - planuje tworzyć w najbliższym okresie nowe etaty. Pod
względem branżowym, najwięcej zapowiedzi nowych etatów zgłaszali pracodawcy sektorów handlu i napraw (34%), produkcji (33%) oraz budowlanego (31%). 

Dyrektor Finansowy Roku

Randstad jest partnerem konkursu Dyrektor Finansowy Roku 2015 - jednej z najbardziej prestiżowych nagród biznesowych w Polsce.
Konkurs wyróżnia osoby zarządzające finansami przedsiębiorstw za profesjonalizm, etykę, skuteczność w działaniu oraz wizjonerską postawę, dzięki której istotnie przyczyniają się do wzrostu wartości firm. Niezależne jury, na podstawie ankiet nadesłanych przez uczestników, wybierze laureatów w dwóch kategoriach: „Dyrektor Finansowy Dużych Przedsiębiorstw” oraz „Dyrektor Finansowy Małych i Średnich Firm”. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone podczas Kongresu Dyrektorów Finansowych w Warszawie – 23 września 2015 r. 
Elementem projektu jest cykl branżowych spotkań - „Kongresów Dyrektorów Finansowych”, które odbędą się:
Poznań - 14 kwietnia, hotel Andersia
Sopot - 28 kwietnia, hotel Sheraton
Katowice - 12 maja, hotel Angelo
Rzeszów - 14 maja, hotel Hilton Garden Inn
Warszawa - 23 września, hotel Sheraton

Na tegorocznych kongresach gościem specjalnym  będzie prof. dr hab. Witold Modzelewski, Profesor UW, Prezes Instytutu Studiów Podatkowych, który będzie omawiał ryzyka podatkowe oraz karne dyrektorów finansowych w związku z dokumentowaniem, ewidencjonowaniem i rozliczaniem podatku od towarów i usług.

Wydarzenie organizowane jest z inicjatywy: ACCA, Grupy Euler Hermes oraz magazynu Forbes.

Więcej informacji o konkursie
i kongresach: www.dyrektorfinansowyroku.pl